Jak konsumenci kupują produkty spożywcze w Internecie

  • 1 January 2019

W niedalekiej przeszłości, kiedy jedyną opcją zakupu zakupów spożywczych było udanie się do miejscowego sklepu spożywczego. Już od jakiegoś czasu konsumenci mają coraz więcej opcji zakupów online.

Jednak pomimo rosnącej liczby wyborów, nasze niedawne badanie ponad 1000 konsumentów wykazało, że mniej niż jedna czwarta (17%) kupuje dzisiaj artykuły spożywcze w Internecie. Jednakże, zgodnie z oczekiwaniami, stwierdziliśmy również, że konsumenci mieszkający w większych miastach znacznie częściej kupują artykuły spożywcze w Internecie niż ich wiejscy odpowiednicy. Prawie jedna czwarta (23%) konsumentów mieszkających w mieście liczącym 500 000 mieszkańców lub więcej dokonała zakupów w sklepie spożywczym w ciągu ostatnich 90 dni, w porównaniu do 10% konsumentów mieszkających w mieście o populacji poniżej 50 000 .

Chociaż liczby te mogą wydawać się niewielkie, liczba konsumentów, którzy zdecydują się kupować artykuły spożywcze w Internecie, będzie nadal rosła. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, czego dowiedzieliśmy się o tym, dlaczego konsumenci decydują się na zakupy spożywcze w Internecie i jakich informacji używają do podejmowania świadomych decyzji zakupowych. Dzięki lepszemu zrozumieniu zwyczajów zakupowych dzisiejszych konsumentów będziesz lepiej przygotowana do skutecznego zdobywania, przekształcania i zatrzymywania kupujących na różnych kanałach.

Konsumenci kupują online, aby zaoszczędzić czas i dostęp do informacji
Konsumenci prowadzą intensywne życie i zawsze szukają sposobów na zmaksymalizowanie swojego czasu. Tak więc, zgodnie z przewidywaniami, oszczędność czasu jest najpopularniejszym powodem, dla którego konsumenci kupują artykuły spożywcze w Internecie, a 72% wskazuje, że jest to kluczowy powód, dla którego zdecydowali się to zrobić.

Kupujący również doceniają dostęp do informacji, które zapewniają zakupy spożywcze w Internecie. 36% wskazuje, że zakupy online ułatwiają porównanie produktów i cen w Internecie, a 27% podobnie może łatwo uzyskać dostęp do informacji o produktach, w tym do opinii.

Innymi ważnymi przyczynami zakupów w sklepach spożywczych online są unikanie zakupów impulsowych, które często mają miejsce w sklepie (30%) i unikanie kłopotów z dotarciem do sklepu spożywczego (23%).

Kupujący używają różnorodnych internetowych usług spożywczych
W zależności od obszaru geograficznego dostępne są różne opcje zakupów spożywczych online. Nasze badania wykazały, że najbardziej popularną opcją są usługi online – 39% kupujących w sklepie spożywczym online twierdzi, że korzystało z tego rodzaju usług w ciągu ostatnich 90 dni. Bezpośrednio za tym zamawiamy bezpośrednio z lokalnego sklepu spożywczego w celu odbioru lub dostawy (zwykle określane jako “kliknij i zbierz”), przy czym 38% kupujących przez Internet korzysta z tej usługi.

Pudełka z posiłkami  – są kolejną popularną opcją, w której 34% kupujących przez Internet korzystało z tych usług w ciągu ostatnich 90 dni. Co zaskakujące, tylko 17% kupujących przez Internet korzystało z usług stron trzecich, które łączą konsumentów z osobistym klientem, który kupuje produkty spożywcze w lokalnym sklepie spożywczym, a następnie dostarcza je do domu konsumenta. Jest tak prawdopodobnie dlatego, że usługi te są często dostępne tylko w gęsto zaludnionych obszarach metropolitalnych.

Kupujący Kupuj różne artykuły spożywcze w Internecie
Zakupy spożywcze to wrażenia zmysłowe – o wiele bardziej niż w przypadku innych kategorii produktów. Konsumenci, którzy robią zakupy w sklepie, mają okazję dotykać, wąchać, a nawet smakować przedmioty, aby ocenić ich jakość i świeżość. O wiele trudniej jest ocenić jakość świeżych produktów spożywczych – takich jak mięso i produkty – podczas zakupów online.

Nic więc dziwnego, że artykuły do ​​przechowywania w sklepach to najpopularniejsze artykuły spożywcze kupowane przez Internet. 58% kupujących w sklepie spożywczym kupuje nie psujące się artykuły spożywcze w opakowaniach (takie jak płatki zbożowe, zupy w puszkach i przekąski), 49% kupuje produkty do pielęgnacji osobistej (takie jak mydło, szampon i body do mycia ciała), a 45% kupuje artykuły do ​​pielęgnacji domowej (takie jak detergent i środki czyszczące).

Jednak, jak pokazują wyniki badań, kupujący w sklepie spożywczym online nie są całkowicie wolni od zakupów świeżych produktów przez Internet. Prawie połowa (47%) z nich robi zakupy online w poszukiwaniu świeżej żywności, takiej jak mięso, produkty i nabiał. Inni kupujący artykuły spożywcze kupują online: mrożonki (32%), napoje bezalkoholowe (33%) i napoje alkoholowe (12%).

Kupujący online
Oceny i opinie stały się kluczowym elementem ścieżki zakupu, niezależnie od tego, co kupuje konsument. Nasza ankieta wykazała, że ​​sklep spożywczy online nie jest wyjątkiem. Jeśli opinie są dostępne na stronie internetowej sklepu spożywczego, 93% kupujących czyta je co najmniej od czasu do czasu. A większość internetowych kupujących artykuły spożywcze czyta je znacznie częściej. 19% kupujących online zawsze czyta recenzje artykułów spożywczych, a kolejne 34% czyta je regularnie.

Wpływ online kupujących
Dzięki poprzednim badaniom  wiemy, że opinie są szczególnie ważne dla nowych lub nieznanych marek i produktów. Ma to sens, że 72% kupujących w sklepie spożywczym online wskazuje, że chętniej kupią produkt spożywczy, którego nigdy wcześniej nie kupili, jeśli klienci ocenili ten produkt.

Kupujący produkty spożywcze w Internecie zwracają się do opinii – i ta treść wpływa na ich zakupy. Detaliści sklepów spożywczych: upewnij się, że masz mnóstwo dostępnych recenzji wielu produktów, szczególnie tych, które są nowe na rynku.

Kupujący chcą opinii o różnorodnych produktach spożywczych
Najwyraźniej konsumenci zwracają się do opinii, gdy robią zakupy w sklepach spożywczych. Ale czy szukają opinii o konkretnych rodzajach produktów spożywczych bardziej niż innych?