Jak robić zakupy spożywcze – porady dietetyka

  • 1 January 2019

Oto 12 wskazówek na temat zakupów spożywczych od najlepszych dietetyków.

Jak robić zakupy spożywcze

1. Zawsze biorą listę. Dosłownie każdy zawodowiec na tej stronie pisze listę zakupów. Nawet jeśli mają tylko 5 minut. Nawet jeśli jest na telefonie. Nawet jeśli dosłownie wypisują “jakąś sałatkę”. Nie poci! Ale wejdź do sklepu z planem.

2. Nigdy nie robią zakupów głodnych. Ponownie, całkowita zgoda. To stara rada, ale dobra rada. Nic dobrego nie pochodziło od chodzenia po chodniku.

3. Wypełniają połowę wozu owocami i warzywami. “Zawsze możesz liczyć na oglądanie kolorowych warzyw w moim koszyku” – mówi dietetyk. “Tak jak proponuję napełnić pół talerza nie-skrobiowymi warzywami, lubię widzieć pół wózka spożywczego wypełnionego w ten sam sposób!”

4. Sprawdzają zawartość sodu. W przejściu suchych towarów obracają puszki. “Dla wszystkiego, co ma etykietę, pierwszą rzeczą, na którą patrzę, są składniki” – mówi dietetyk. “Jestem wielki w porównywaniu etykiet. Na przykład, jeśli wybieram fasolę w puszkach lub masło orzechowe, ten z najmniejszą ilością sodu wkładam do mojego koszyka. ”

5. Sprawdzają cukier. “Zawsze sprawdzam dwukrotnie moje przyprawy, sosy i sosy sałatkowe” – mówi dietetyk. “Są powszechnym źródłem ukrytych cukrów i syropu kukurydzianego o wysokiej zawartości fruktozy. Ponadto, nawet jeśli etykieta “nie zawiera cukru”, nie oznacza to, że żywność zawiera zero cukru. ”

6. Nie robią aromatyzowanej mleczarni. Ci eksperci sercem grecki jogurt. Ale tylko proste, o niskiej zawartości tłuszczu, nigdy nie słodzone. “Nabrzeże mleczne może być mylące” – mówi dietetyk. “W szczególności jogurty owocowe. Jogurt zaczyna się jako pokarm bogaty w składniki odżywcze, ale zbyt często ma znaczną ilość dodanych cukrów, czasami zamaskowanych jako prawdziwe owoce. ”

7. Całkowicie jedzą węglowodany. Zdrowe węglowodany. Ci profesjonaliści wkładają całe zboża do wózków, takich jak chleb pełnoziarnisty, tortille, płatki owsiane, brązowy ryż i wiele innych. Kochają słodkie ziemniaki i banany. Nawet jedzą makaron pełnoziarnisty. Tak, makaron.

8. Nie boją się przejścia między zamrażarką. “Za tymi drzwiami są nie tylko kolacje telewizyjne, pizza i lody!”, Wyjaśnia dietetyk. “Mrożone warzywa, takie jak groszek, edamame i szpinak, są świetne, aby mieć je pod ręką. Owoce mrożone, takie jak jagody i mango, są idealne na koktajle owocowe. Zamarznięta ryba to kolejny must-have. Tylko upewnij się, że to prawdziwe ryby, bez masła, ciasta lub okruchów.

9. Pomijają żetony, ciasteczka i napoje gazowane. W rzeczywistości chcą, aby mogli wysadzić wszystkie wysoko przetworzone produkty spożywcze z koszyka. Jedna nawa do przejścia? “Przejście do fast foodów” – mówi dietetyk. “Dla niektórych ludzi oznacza to słone przekąski, takie jak frytki i precle, dla innych, którzy mają słodycze jak ja, to desery. Oszczędź swoich smakołyków, gdy będziesz poza domem.

10. Są podejrzliwi wobec wprowadzających w błąd etykiet. Ciastko jest nadal ciasteczkiem, nawet jeśli jest “bezglutenowy”, “naturalny” i “organiczny”. “Nie wystarczy spojrzeć na przód opakowania, zwracać większą uwagę na to, co znajduje się na etykiecie z tyłu,

11. Nie boją się spróbować czegoś nowego, bez względu na to, czy to dziwny przepis na warzywa, czy nieznany. Biały wybiera jeden nowy przepis na tydzień, aby wstrząsnąć rutyną. Dietetyk mówi: “Bądź żądny przygód. Jeśli widzisz owoce lub warzywa, których nie znasz, kup je i spróbuj. Obecnie wiele rynków oferuje informacje w sklepach lub w Internecie, dzięki wskazówkom i przepisom na temat korzystania z produktów sezonowych. ”

12. Przekazują, aby to zrobić. “Nie boję się ani nie lubię zakupów” – mówi dietetyk. “To zadanie z dbałością o siebie, takie jak mycie zębów. Często robię listę zakupów. Uwielbiam także spożywcze sklepy internetowe, aby wszystko można była łatwo zamówić przez internet bez wychodzenia z domu “.